مقاله کوتاه:معرفی هوشنگ ورامینی _ قاتل سریالی

هوشنگ ورامینی، قاتل سریالی ایرانی بود که در دهه ۴۰ خورشیدی، دست به قتل‌های زنجیره‌ای در ورامین و تهران زد. او در سال ۱۳۴۲ دستگیر و به اعدام محکوم شد.

وی در سال ۱۳۱۵ در ورامین به دنیا آمد. او از خانواده‌ای فقیر و پرجمعیت بود و پدرش را در کودکی از دست داده بود. هوشنگ از همان دوران کودکی، رفتارهای خشونت‌آمیزی از خود نشان می‌داد. او در مدرسه اغلب با معلمان و همکلاسی‌هایش درگیر می‌شد و در نهایت از مدرسه اخراج شد.

هوشنگ پس از ترک تحصیل، به کارهای مختلف مشغول شد، اما هیچ‌کدام از آنها را به درستی انجام نمی‌داد. او در نهایت به قمار و مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد.

هوشنگ اولین قتل خود را در سال ۱۳۴۱ در حالی که تنها 27 سال سن داشت  انجام داد. او یک پسر جوان را به بیابان‌های اطراف ورامین کشاند  و بعد از تعرض جنسی  به قتل رساند. هوشنگ پس از این قتل، دچار جنون شده بود و دست به قتل‌های بیشتری زد.

قربانیان هوشنگ، اغلب از بین جوانان و نوجوانان بودند. او قربانیان خود را با نقشه‌های مختلف فریب می‌داد و پس از تعرض جنسی آنها را به قتل می‌رساند. هوشنگ قربانیان خود را خفه می‌کرد یا با ضربات چاقو می‌کشت.

جسد برخی از قربانیان هوشنگ در بیابان‌ها و چاه‌های اطراف ورامین پیدا شد، اما جسد برخی دیگر هرگز پیدا نشد

گفته شده برخی از مقتولان این قاتل بعد از تکه تکه شدن  در قنات های ورامین انداخته شده بودند .

هوشنگ در سال ۱۳۴۲ توسط پلیس دستگیر شد. او در ابتدا به قتل‌ها اعتراف نکرد، اما سرانجام پس از بازجویی‌های طولانی، لب به اعتراف گشود. هوشنگ در دادگاه به اتهام قتل ۷ کودک و یک مرد خارجی به اعدام محکوم شد اما چند روز قبل از اجرای حکم اعدام به قتل 67 نفر اعتراف کرد ولی تنها جسد 23 نفر از آنها پیدا شد.

شاید دوست داشته باشید:  نمونه اشعار زیبا و جذاب از شاعر ایرانی هلالی جغتایی

هوشنگ ورامینی به دلیل روش‌های وحشیانه‌ای که در قتل‌های خود استفاده می‌کرد، در روزنامه های آن زمان به «قاتل چاه‌های قنات» معروف شد. او همچنین به دلیل ظاهر آرام و بی‌خطرش، به «قاتل خوش‌پوش» نیز لقب گرفته بود.

این قاتل مخوف بالاخره در روز ۲۸ فروردین ۱۳۴۲ در میدان توپخانه تهران به دار آویخته شد. او در هنگام اعدام، ۳۷ سال داشت.

این جنایتکار یکی از بی رحم ترین و در عین حال یکی از مشهورترین قاتلان سریالی ایران است. او با قتل‌های زنجیره‌ای خود، وحشت و ناامنی را در میان مردم ایجاد کرده بود.

وی همچنین یکی از اولین قاتلان سریالی ایران بود که در ملاء عام اعدام شد. اعدام چنین متهمی در آن زمان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و باعث شد تا مردم بیشتر با پدیده قتل‌های سریالی آشنا شوند.

_

ابوالقاسم کریمی

ورامین

30/آبان/1402

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها